reus.cat
cerca
Logotip escola Olivera
Envia   |   Imprimeix   |   Twitter   |   Facebook

Per als infants l'escola bressol és una nova possibilitat d’enriquiment i ampliació de les seves experiències, una altra manera de créixer i desenvolupar-se en relació els altres infants, altres adults i nous espais.

Es infants necesiten un temps per conèixer l’escola, descobrir-hi coses interessants, adequar-la a les seves necessitats i preferències i d’aquesta manera poder-ne gaudir. D’aquest temps en diem PERÍODE DE FAMILIARITZACIÓ, aquest procés és el camí que viu l’infant en el pla dels sentiments (afectius, socials, intel·lectuals), valorant el que suposa la separació de la família i el que la seva entrada a l’escola li pot oferir.

Les reaccions dels infants poden ser molt diverses: alegria desbordant, agitació, activitat desenfrenada davant una situació nova… però també pot aparèixer un plor intens, actituds de rebuig o aferrament a les seves coses (manta, nino, jersei…). També podem trobar infants que passats uns dies d’aparent tranquil·litat (una setmana després, dues…) reaccioni amb plor i rebutgi la llar quan pren consciència de la nova situació.

Des de l’escola intentem que el procés de familiarització  sigui viscut de forma positiva tant per part de les famílies com dels infants. Nosaltres proposem un model que des de la nostra experiència creiem que és el més adequat per acompanyar a l’infant en aquest pas. 

Abans de començar el curs escolar, l’escola obre les seves portes per tal que les famílies vinguin amb els infants a visitar-la i passar el matí. Aquestes jornades, les quals anomenem ESCOLA OBERTA, és una eina per facilitar la seva adaptació al centre. Donem importància a l’Escola Oberta, perquè comporta un primer contacte amb l’escola i l'infant es familiaritza amb l’espai, la seva educadora i altres infants.

El primer dia lectiu del calendari escolar és quan comença el PERIODE FAMILIARITZACIÓ, en el qual es demana a totes les famílies que el compleixin pel bé dels seus fill/es. En la mesura del possible, intentem que les famílies respectin aquest procés, tot i que si no poden fer-ho, demanem poder pactar amb la tutora de l’estança allò que sigui més convenient tant per les famílies com pels infants. No tots els infants comencen el mateix dia, sinó esglaonadament i ampliant poc a poc el seu horari.

Els adults han de fer el possible perquè aquesta adaptació sigui suau, curta i agradable, per aquest motiu, abans de començar el curs (a la reunió de benvinguda així com a l' entrevista individual amb la tutora) l’escola orienta sobre les actuacions i actituds i quina postura han de tenir les famílies davant les situacions que esdevinguin d’aquest període de familiarització. Ja veureu com és un procés que passa ràpid i els infants ben aviat se senten segurs i contents venint a l’escola.