reus.cat
Envia   |   Imprimeix   |   Twitter   |   Facebook

L'escola bressol pels nens i nenes és una nova possibilitat d’enriquiment i ampliació de les seves experiències, una altra manera de créixer i desenvolupar-se en relació els altres companys, altres adults i nous espais.

Malgrat tot, és possible que als infants els calgui un temps per conèixer l’escola, descobrir-hi coses interessants, adequar-la a les seves necessitats i preferències i d’aquesta manera poder-ne gaudir. D’aquest temps en diem PERÍODE D’ADAPTACIÓ, aquest procés és el camí que viu l’infant en el pla dels sentiments (afectius, socials, intel·lectuals), valorant el que suposa la separació de la família i el que la seva entrada a l’escola li pot oferir.

Les reaccions dels infants poden ser molt diverses: alegria desbordant, agitació, activitat desenfrenada davant una situació nova… però també pot aparèixer un plor intens, actituds de rebuig o aferrament a les seves coses (manta, nino, jersei…). També podem trobar infants que passats uns dies d’aparent tranquil·litat (una setmana després, dues…) reaccioni amb plor i rebutgi la llar quan pren consciència de la nova situació.

Des de l’escola intentem que el procés d’adaptació sigui viscut de forma positiva tant per part dels pares com dels infants. Nosaltres proposem un model que des de la nostra experiència creiem que és el més adequat per acompanyar a l’infant en aquest pas. 

Abans de començar el curs escolar, l’escola obre les seves portes per tal que les famílies vinguin amb els seus fills i filles a visitar-la i passar el matí. Aquestes jornades, les quals anomenem ESCOLA OBERTA, és una eina per facilitar la seva adaptació al centre. Donem importància a l’Escola Oberta, perquè comporta un primer contacte amb l’escola i el nen o la nena es familiaritza amb l’espai, la seva educadora i els futurs companys.

El primer dia lectiu del calendari escolar és quan comença el PERIODE D’ADAPTACIÓ, d’una durada d’una setmana, en el qual es demana a totes les famílies que el compleixin pel bé dels seus fill/es. En la mesura del possible, intentem que les famílies respectin aquest procés, tot i que si no poden fer-ho, demanem poder pactar amb la tutora de l’aula allò que sigui més convenient tant pels pares com pels infants. No tots els infants comencen el mateix dia, sinó esglaonadament i ampliant poc a poc el seu horari.

Els adults han de fer el possible perquè aquesta adaptació sigui suau, curta i agradable, per aquest motiu, abans de començar el curs (a la reunió de benvinguda així com a l' entrevista individual amb la tutora) l’escola orienta sobre les actuacions i actituds i quina postura han de tenir els pares davant les situacions que esdevinguin d’aquest període d’adaptació. Ja veureu com és un procés que passa ràpid i els nens i nenes ben aviat se senten segurs i contents venint a l’escola, doncs gaudeixen d’allò més bé i aprenen moltes coses!

Us hi esperem!